Thursday, March 17, 2016

もちろん、守りだけに奔走していたのではない。この地区は少子化だし、過疎の町だし、何より進学に興味がある人がほとんどいない。だから、心の中で見捨てた。
During the period, I was working hard to make the situation better. 
もっと大きなマーケット。そして、ネームバリューのあるもの。私ができることを考えた。それも、お金がないのでタダで出来るもの。そこで考えたのが、京大生むけの英作文の添削の通信生。その構想は以下のようなものだった。
 I needed a bigger market and to get a bigger market I needed a well-known or famous target.  Since I had no money, free way to let people know what I'm doing was neeeded.
全国をマーケットにして
  1. 京大という日本で有数の知名度を利用し
  2. 京大を受けて、成績開示をし、
  3. ブログやYoutubeの動画は無料だから、広報する。
   My plan was to make use of the name of the University of Kyoto.  So I would take the entrance exam and let people know the result through the Internet.
 京大は、毎年1万人くらい受験する。Z会の仕組みはわかっていた。添削者に質問できないのが弱点だし、添削者の実力が開示されていない。信用できない。
    About 10000 students take the entrance exam.  If I can get only 1% of them, it meant 100 students.  Big enough for me.  So correspondent course was the best.
 
 
アメリカの新聞に紹介されました。ローガン中学校のイヤーブック
2chでボコボコにされた件(6000回以上再生)
https://youtu.be/QhLnsIohW5s  
     
 
 この1万人の1%でもお客様になってもらえたら100人だ。見込みはある。写メやスキャンを使って親切丁寧にやれば受け入れられるはず。そう信じたものの誰もやったことがない試み。どうなるか分からなかった。
    Using smart phones, it was easy to send the picture of answer sheets through the Internet wherever students lived.  However nobody tried it. 

No comments:

Post a Comment