Wednesday, March 16, 2016

 日曜も、祝日も関係なく、365日働いてもダメだった。奥さんが連れていった末娘はわずか三歳、次女は小学生の低学年、長女は高学年だった。そんな子供たちの顔を見ていたら、過労死など怖くなかった。
    I was working without any holiday.  I was working 365 days a year.  My youngest daughter was only 3 years old.  The second one and the oldest both were elementary school students. 
  I was not afraid of dying from overwork if it is needed to support my daughters.
父が私のためにかけてくれていた生命保険を解約し、母の年金ばかりか、葬儀のための積み立てさえ崩させてしまった。娘にお金をせがまれても、出せなかった。もと奥さんのために買った指輪は、下取りでも1万円にしかならなかった。
本当に亡くなった父に顔向けができなかった。ろくでなしの息子だった。
 
I had to cancel the life insurance which my late father made a contract for me.  I had to use my mother's pension and some saving for her funeral to pay tuition fees for my daughters.
 I was a zero.  My late father cannot be proud of me.
 
 土地を売ろうにも、遺産相続がうまくいかないし、リバースモーゲージは都会のみと言われるし、もう万事休すで夜逃げか首吊りだと思った。
   I wanted to sell my land but we were fighting about  the inheritance of our father's property and could not sell it because there was my late father's house on my land.
 
賞状  賞状 賞状
英検1級、 通訳ガイド、 国連英検A級
  
39通の「不合格通知」と「合格通知」(2000回以上再生) https://youtu.be/AoV2OKrQLLk  
 

No comments:

Post a Comment